mgr Katarzyna Litka
Z wykształcenia jestem pedagogiem, oligofrenopedagogiem, terapeutą, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju, specjalistą Terapii Ręki
Ukończyłam:
– studia magisterskie: Pedagogika Socjalno – Opiekuńcza;
– studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika i metody korekcyjno – kompensacyjne;
– studia podyplomowe: Edukacja wczesnoszkolna;
– studia podyplomowe: Wychowanie Przedszkolne;
– studia podyplomowe: Diagnoza i terapia pedagogiczna;
- studia podyplomowe: Wczesne Wspomaganie Rozwoju, Rewalidacja i Terapia Pedagogiczna
Dziecka ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
Kursy, szkolenia i warsztaty:
- szkolenie I i II stopnia "Diagnoza i Terapia Ręki"
- kurs kierownika wypoczynku,
- kurs wychowawcy wypoczynku/kolonii,
- szkolenie „Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży”,
– warsztaty: „Sala Doświadczania Świata – odprężenie w bezpiecznym miejscu”;
– szkolenie: „Rozpoznawanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Diagnoza przedszkolna”;
– szkolenie: „Terapia behawioralna w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
kurs wprowadzający”;
– kurs I stopnia: „Teoria i praktyka EEGBiofeedback w neuropsychoterapii”;
– szkolenie: „Indywidualizacja nauczania w praktyce”;
– szkolenie: „Wykorzystanie kinestezjologii edukacyjnej w realizacji Programu Edukacyjno – Terapeutycznego ORTOGRAFFITI”;
– szkolenie: „Program Edukacyjno – Terapeutyczny OGTOGRAFFITI – kompleksowy program wsparcia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce”;
– szkolenie: Metoda Dobrego Startu – część praktyczna;
– szkolenie podstawowe: Program Rozwoju Komunikacji – System gestów i symboli MAKATON
I stopnia;
– szkolenie zaawansowane: Program Rozwoju Komunikacji – System gestów i symboli MAKATON
II stopnia;
– warsztaty: „Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z Zespołem Downa”;
– warsztaty: „Terapia dzieci z zaburzeniami komunikacji językowe – POWTARZAM, ROZUMIEM, NAZYWAM”;
– warsztaty: „Dziecko niemówiące w przedszkolu lub w szkole. Jak pomóc dziecku zacząć mówić”;
– warsztaty: „Jak zapobiegać dysleksji? Podstawy diagnozy i stymulacji funkcji poznawczych warunkujących szybką naukę czytania i pisania”;
– warsztaty: „Wykorzystanie MANDALI w nauczaniu początkowym”.
Doświadczenie zawodowe:
– Ośrodek Rehabilitacyjno Wychowawczy dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie (terapeuta);
– Niepubliczne Przedszkole dla Dzieci Niepełnosprawnych w Jaworznie (nauczyciel, terapeuta);
– Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jaworznie (nauczyciel) – nadal.
Inne:
Udział w projekcie unijnym pt. „CZYTAM! PISZĘ! LICZĘ! Wspieramy indywidualny rozwój
dzieci w Jaworznie”.